Barnvaktande och blomster..

Klematis-klamydian blommar för fullt på balkongen! Jättefint.. Den som inte alls skulle kunna överleva på en balkong enligt personalen där jag köpte den.. Jag tycker inte bara den verkar överleva, den verkar glad också!

Jag har ägnat några dagar åt att barnvakta broren till Stjärnan... Det är en mindre pärs med två dampmonster istället för ett som man kan dampa-av när det behövs, men väldigt väldigt roligt för de små trollen..
Inte flera dagar i sträck alltså, bara lite fläckar här och där av dagar. Idag skulle hon, brormoren som jag kom fram till att hon heter, fylla på sina målningar så vi åkte över ett par timmar. Jag fick kaffe och möjlighet att handla - vilket är värt väldigt mycket just nu - i utbyte, och trevligt sällskap såklart.
Jag pillade lite på hennes dator också, och jag börjar tycka att den är himla trevlig, trots att tangenterna sitter fel! För att inte tala om att det inte finns nån mus, har du provat att spela spindelharpa utan mus?! Komplicerat... Nåväl, när det rasar massa pengar över mig så skulle det vara fint med en sån där dator...

Kom på att jag skällt väldigt lite på folk sen jag blev av med min ängel... Lite kan väl tänkas att jag har skällt i och för sig, men nu är jag igång igen. Folk har inget vett helt enkelt. Och valpar är allmän egendom. Folk ifrågasätter till och med hur pass lämplig jag är som hundägare på grund ut av att jag inte låter dem och deras fula ungar hälsa på min valp!! Helt makalöst..
Well, jag har mina känsliga punkter och en av dem råkar vara mina skyddslingar, vare sig det är människobarn eller annat. Jag är, som min vän påpekade, kanske inte så smidig när jag blir arg... Jag blir mest arg.. Jag sa att det faktist var bland det vänligaste jag hade att säga när jag kallade henne för jävla skata och bad henne hålla käften.
Och två gånger idag, före lunch, fick jag höra att det var en olycklig blandning jag hade och att de ändå hoppades att det skulle gå bra..
Jag ska nog kanske köpa nån slags tröja där det står saker som kan vara bra för dem att veta innan de kommer fram..

Imorron ska vi på premiäruppvisning hos Morrmorr! Ska bli kul..

Jag har fått lite mer tid för mig själv, som du själv ser. Stjärnan sover lite och väntar på att vi ska gå och lägga oss. Hon är en himla mysig liten tjej denna dära.

Längtar efter att få vara lite mer social med resten av mina vänner föresten.. Men med en Stjärna här och en Clementin på ingång så kan det bli lite körigt.. Men nån slags fika måste vi styra upp snart. Flera fikar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback