Åsikter och åskväder..

Man tycker att man skulle kunna få sätta foten utanför sin förbannade gård utan att folk ska kasta sig över en!? Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är som är så inbjudande med en valp att folk helt glömmer normalt hyfs och beteende... Visst fan är hon söt, och ja hon är mjuk, men det är ingen ursäkt för främmande människor att komma fram och pilla utan att ens fråga. Främmande vuxna människor dessutom.
Det spelar ingen roll om jag står i kö till kiosken eller sitter på bussen och pratar i telefon, hur som helst och var som helst så kommer folk med sina långa fingrar... Det jag gillar allra bäst är när jag blir utskälld för att jag inte låter främmande människor göra sånt...
Och vidare så spelar det ingen roll om hunden är två månader eller 45 år, det är jag som ägare som avgör vem och hur folk ska hälsa. Inse det. Och håller er borta.

Så, då har jag fått det ur mig iallafall..

Åskvädret är väl mest önsketänkande, och så passade det ju in i min titel, men det är lite kvavt och varmt och jävligt. Regn och åska, tack.

Jag har barnvaktat och haft mig, och sovit borta, blev erbjuden mjölkdrinkar och soffa så jag åkte iväg. När jag kom hem kom jag på att jag känner mig konstigt nog väldigt hemmastadd hos soffägaren i fråga. Bekväm. Kan i och för sig bero på att jag rotat och burit i alla saker, eller för att jag gillar sakerna? Skitsamma, trevligt är det.

Fruktfamiljen har utökats! Vi försöker komma på nåt bra sätt att ses på.. Tid och plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback