Pappsen och pengar..

Eller snarare bristen på pengar.. Rensade kontot idag för att köpa käk till stjärnan och bajspåsar.. Också till stjärnan, jag föredrar toaletten.
Måttligt kul när det är två veckor kvar till pengar.. Men det löser sig väl, det brukar ju göra det.
Fick en sallad av fröken korp! Fint tänkte jag, då behöver jag inte tänka på mat idag. Sen tappade jag den i golvet, det nydammsugna golvet. Well.. Blir väl färskpotatis idag igen då, det lider jag inte av. Får höra om fröken kan stanna en stund efter jobbet imorron med så jag kan köpa mer potatis, eller makaroner eller nåt. Det löser sig! Jag har ju mina pantflaskor.. *S*

Pappsen kom över, och tog med sig tanten såklart. De skulle ju inspektera stjärnan. De föll ganska handlöst för hennes charm, men hade massa goda råd att ge. Som jag inte behöver. Jag vill inte gå på valpkurs, och jag har gott om vänner att träna med och öva en massa saker. Och nej, Doggy är inte ett bra foder!
Stjärnan fick tuggben och jag fick godis med gelatin i.. Nån annan som känner för att äta slaktavfall?
Sen frågade de om jag fått sommarjobb, jag sa att jag var sjukskriven och då ville tanten hans gärna ha detaljer om varför.. Det fick hon inte.

Två dagböcker på samma dag minsann, inte dåligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback