Andas och alternativa communitys..

Min goda vän brukar få påminna andra om att andas, jag tror hon har påminnt mig med nån gång, och nu försöker jag påminna mig själv..
Är lite överkänslig över när folk försöker tala om för mig hur jag ska sköta min stjärna, som jag kanske har nämnt förut? Idag upplyste min grannkärring mig om att jag "måste skaffa ett längre band så han får röra på sig". Nejdå, sa jag bara kort. Men min gräns är snart nådd, nåt välmenande ord kan jag ta, men inte klagomål så fort jag visar mig ute.
Jag upprepar "hon flyttar snart - hon dör snart" i mitt huvud som ett mantra, och försöker att komma ihåg att andas...
Jag anser mig vara fullt kapabel till att sköta en hund, det är inte första gången jag har valp och jag är uppväxt med hundar. Så tack men nej tack, håll käften kärring.. Hon behöver inget längre koppel, inte mer motion och inget annat som hon kan komma och tänka på heller.
Inte lägga energi på det här.. Inte..

Ladyn kommer snart över med boyfrienden, han ska inspekteras såklart, men mest för att hon ska köpa mitt databord. Äntligen blir jag av med åbäket...
Jag tog min energi och bar upp delarna från källarförråden och dammade av dem istället..

Kollade runt på nätet och hittade en alternativ community som hade andlighet som tema. Den lät himla intressant men det var lite omständigt att gå med.. Eller, jag är lite slö kanske.. Vill gärna kolla runt och sånt innan jag gör en fullständig presentation och blir godkänd som medlem. Hela det där godkännandet verkar lite omständigt, vill inte bli granskad. Men å andra sidan slipper man väl dårarna på det viset? Jag är ingen dåre! Inte så mycket iallafall..

Det var svettigt med bärandet.. Det är varmt trots regnet och frånvaron av solsken. Helt underbart, förutom att jag svettas.

Stjärnan fick för övrigt vara ensam när jag huserade om i källaren, det verkar ha gått smärtfritt. Hon är underbar min lilla stjärna, och hon blir fan sötare och sötare för var dag som går.
Förutom när hon rensar kattlådan.. Det har hennes bror lärt henne! Men han är söt han med..

Har kollat lite på det där jag funderade över föresten.. Som på beställning kom svar om hunden, vår hund verkar härstamma från den asiatiska vargen, tillsammans med dingon dårå.. Det såg jag på discovery, så det måste vara så. Även om jag tolkade lite fritt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback