Solsken och städning..

Solen skiner och genast känns allt lite lättare. Lite ork för att städa och göra sånt man måste. Katterna är också glada över solen, fröken solar på balkongen och lillmannen tittar förgäves efter sina balkonggrannar. Jag sa åt honom att det kanske hjälpte om han ropade efter dem, men han håller tyst, för en gångs skull.
Jag har börjat beta av min städlista. Har i och för sig inte hunnit så långt eftersom jag sov länge eftersom jag inte kunde sova inatt... Och så vidare.. Jag har väl inte direkt så jättemycket mindre ont i kroppen än jag hade igår men jag orkar inte bry mig om det. Alvedon, musik, en lång städlista och solen får motivera.

Jag kom på att jag kanske lät rätt glad i mina bloggar. Det är jag inte. Jag cencurerar mig själv ibland... Och jag orkar inte älta om saker som ändå inte avhjälps av att prata/skriva om. Jag tar mina piller och väntar på att tiden ska gå...
Ur en psykologisk vinkel skulle man kanske kunna tolka mitt nyupptagna rökande som en head on fight med cancer... "Kom och plocka!" lixom.. Men jag tolkar inte, jag röker för att jag trivs med det.. Andra slutar, jag börjar. Däremot kan jag erkänna att det är en aning destruktivt, jag har alltid varit för feg för att knarka, eller inte haft nån lust att göra det..

Jahaja.. Här sitter jag och sprider solsken omrking mig.. Jag borde nog återgå till att städa, jag är bättre på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback