Väder och vind..

Kan väl redan nu erkänna att jag inte tänker skriva så mycket om vind men det klingar så bra som titel...

Men vädret kan vi ta! Regn och rusk och nedfallna löv och massa annat mysigt. Skogen luktar gott på våra promenader, idag hade vi med oss Fröken Korps lillkille också, och han verkade även han uppskatta det hela. Men det blev ingen lösträning med stjärnan, eftersom vi hade grabben med oss..

Nu, halv tolv, är både jag och stjärnan bra slut.. Vi fick oss en kvällsprommis också eftersom vi lämnade av lillgrabben hos hans mor så de hann med bussen hem. Stjärnan var bra trött på hemvägen, men hon hittade en pinne och hon fick behålla den eftersom den verkade göra den annars ganska långtråkiga promenade lite roligare.
Hon har slocknat i soffan nu..

Annars då.. Kanelbullarna som jag bakade igår var inte så roliga som jag hade hoppats på. Inte för att jag kan tänka mig att jag har gjort nåt fel, de är bara roligare i minnet än i verkligheten. Så nu har jag ett berg med bullar som jag inte vet vad jag ska göra av, fika anyone?
Tar du med mjölk så får du kaffe, annars blir det te (om du inte vill ha mjölk i det med, då får du vatten).

Ringde Läspande Bävern idag. Jag i min enfald trodde att det skulle räcka att med text specificera hur jag ville ha det med saker å ting, men icke. När jag ringde henne idag och frågade om hon sett min notering (och vad fan hon hade gjort åt saken då egentligen) så lät hon jätteförvånad. Jodå, hon hade sett den. Men var det sååå jag hade menat alltså, precis som jag skrev? Märkligt..
Men det löste ju sig iallafall, no thanks to her..

Säng kanske. Man kanske ska ta med sig sin chokladkaka som en liten ängel kom med åt mig idag...
Läsa lite i sin bok kanske.. Kolla vem det var som skickade ett sms kanske..
Sov gott. (Eller gomorron)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback