Tandlossning och tvätt..

Min bäbis har tappat sina första tänder! Åh, jag är så stolt... Jag var stolt första gången hon bajsade också för den delen.. Jag förklarade för henne att mamma gärna ville ha några tänder att spara så om hon kunde vara vänlig och inte äta upp alla som hon tappar så skulle jag bli glad. Hon tittade på mig och såg förvirrad ut.
Men tandlossningen gör att hon inte riktigt mår bra tror jag, det kliar i tänderna (antar jag) och hon gnager mest på sina tuggben, hon vägrar att äta som hon ska och hon är allmänt dampig.
Stjärnan har också lärt sig att prata i telefon, eller lyssna i telefon rättare sagt. Både med Ladyn och med Morrmorr. Hon tyckte allt var väldigt konstigt men roligt..

Idag när vi var ute så träffade vi två halvsyskon till henne, två söta unga damer. Stjärnan tyckte att det var jättejättekul, som hon tycker om det mesta, och damerna tyckte att deras mammis och pappis skulle sluta ägna sig åt den där lilla saken. Men det är bara nyttigt att hon får sig en tillrättavisning av en äldre vovve...

Jag har tvättat... Det är skönt att ha det gjort, som alltid. Det som är torrt är invikt och klart och resten hänger på tork.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback