Räddande vänner och ruttna bussar..

Var hos fröken Korp och vattnade blomsterna. Dessutom pratade jag lite med katten som är kvar, sa att han gärna fick följa med mig hem om han ville, att jag hade katter han fick leka med och mat att äta. Men problemet med den kissen är att han är lite svår att hitta på, lite svår att ta med sig. Vi får se om han följde med oss.
Nåväl, när jag sen skulle åka hem så funkade inte mitt busskort! Fröken Korps busskort rättare sagt, och jag är ganska jävla säker på att det var tre resor på det när jag åkte och att det därför borde vara två kvar. Men icke, vi (jag och stjärnan, möjligvis katten) fick vända i dörren och gå igen. Lagom pinsamt.
Jag hade inte en spänn på mig och inte en bankomat i närheten, däremot hade jag en tjuga på vardagsrumsbordet hemma.. Hur som, jag fick ringa vänner, vänner hade inte tid och möjlighet att hjälpa till så jag gick tillbaka hem till lägenheten och satt där och såg moloken ut ett tag, då ringde min sötaste kära vän som egentligen inte hade tid och sa att hon kom och hämtade mig. Så jag och stjärnan fick åka bil hem, och dessutom fick vi gosa lite med Clementinen. Himla söt liten clementin det där..
Tyvärr hann hon inte stanna på kaffe men nu har vi iallafall setts och visat upp våra respektive bäbisar för varann..

Jag fick mina pengar också föresten, igår, så jag slipper bli vräkt. Det tycker jag känns fint.. Ångesten la sig och jag behövde inte mina droger alls. Jag valde bort dem.

Igår fick vi sällskap av exet igen, han passade stjärnan så jag fick handla. Kattsand och kaffe och annat viktigt.. Han somnade en stund på min soffa och jag passade på att städa lite, bar ner bråte till källaren och fixade till balkongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback