Mitt hem är min kvart..

Jag råkade inleda nån slags hysterisk ommöblering hemma...
Jag kände att jag helst av allt ville göra en brasa på gården av de flesta av mina möbler, men jag nöjde mig med att slakta det förhatliga databordet (som nu får bo i källaren tills jag hittar nån som vill ha det) och riva ur soffan ur köket. Soffan är mer eller mindre oplacerad men den står iallafall i vardagsrummet.
Ett tag var allting jävligt uppochner, men det börjar arta sig... Köket blev jävligt bra, if I do say so myself...
Förutom att det ekar.

Jag hittade på några förpackningar rökelse, som jag helt glömt av, och tände på här.. Men jag verkar mest ha hamnat mitt i röken. Det var ju inte direkt tanken.

Snön gjorde inget för min julkänsla för övrigt... Här blir det inte juligare än en kruka hyacinter på köksbordet, men det är bara för att jag älskar hyacinter.
Jag har varit och julshoppat med min kära umgängesterrorist idag... Eller hon har, jag hängde bara med. Och eftersom även jag stog med på listan som det skulle shoppas åt så spenderade jag en god stund med att sitta utanför butiken medans hon inhandlade saker som jag inte fick se. Jag är nyfiken men knappast orolig, hon har god smak och jag hintade tillräckligt många gånger att jag önskade mig en smörgåsgrill av tomten, i just den här butiken fanns det dessutom en billig sådan. Vi får hålla tummarna och se vad tomten kommer med.
Jag är lite mer nervös över vad hon ska tycka om min klapp... Jag har försökt att snoka lite och jag vet ju på vilket område jag ska hålla mig när det gäller just sånna saker... Så, vi får hålla tummarna där med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback